GIFT PROJESİ
Levent Burak Eribol

Proje Teklifi
Yazılım Geliştirme Projesi
Bilgi Teknolojileri Sertifika Programı
İDEA: ODTÜ Sanal Kampüsü

19.05.2014
Amaç
Projenin birincil amacı e-ticaret ve sosyal medyanın güçlü yönlerini bir araya getirerek, kullanıcıların birbirleri için hediye seçimlerini kolaylaştırmaktır. Günümüzde internet kullanımının yaygınlaşmasının yanı sıra, ülkemizdeki bankacılık sisteminin gelişmiş olması ve kargo şirketlerinin yaygın olarak faaliyet göstermesi sonucunda e-ticaret yaygın olarak tüketiciler tarafından tercih edilmektedir.

E-ticaret satın alımı kolaylaştırmakla birlikte ne satın alınacağı hale tüketicinin inisiyatifindedir. Geçmişten günümüze, birine hediye almak ne kadar iyi tanındığından bağımsız olarak vakit alıcı, israfla sonuçlanmak ihtimali yüksek ve gereksiz kaynak tüketimi gibi bir çok sonuç doğurabilmektedir.

Projenin son kullanıcılar (tüketiciler) açısından beklenen sonucu, insanların birbirlerine ihtiyacı olan ve/veya beğendikleri ürün yada hizmetleri hediye olarak satın alabilmelerini sağlamaktır.

Projenin ikincil amacı ise özellikle e-ticaret ortamında yer al(a)mayan yerel işletmelerin ürün yada hizmetlerini, internet kullanıcısı olan potansiyel müşterilerine eriştirebilmeleridir.

Proje Tanımı
“GIFTX” kodu ile adlandırılan proje, son kullanıcıların web tarayıcıları ile ziyaret ettikleri e-ticaret sitelerinde inceleyip beğendikleri ürünler ile fiziki mağazalarda inceledikleri ürünleri kendilerine ait sanal bir sepete atmalarını sağlayacaktır.

Sepet sahibinin ilgili ürünler hakkındaki güncel gelişmeleri takip etmesi sağlanırken, arkadaşlarının sepeti görebilmesi ile hediye olarak satın almaları mümkün hale gelecektir. E-ticaret sitesi ve/veya fiziki mağazalar ise potansiyel müşterileri kendi üyeleri olsun olmasın takip edebilecek ve kişiye özel kampanyalar düzenleyebilecektir, reklam imkanı bulabilecektir.

Projenin Kapsamı
GIFTX için ilk lansman öncesi süreç, 3 aşamalı olarak planlanmıştır.
  • 1nci aşama: İlk 8 haftalık IDEA-YPG süreci
  • 2nci aşama: Mobil uygulama ve kullanıcı arayüzleri
  • 3ncü aşama: Reklam altyapısı
1nci Aşama:
GIFTX, IDEA-YPG kapsamında yapılacak çalışmalar sonucunda aşağıdaki fonksiyonlara sahip olacaktır;
  1. Sanal Sepet:
  2. Son kullanıcılar tarafından farklı mağazalardaki online ürünlerin kendilerine ait bir sanal sepete eklenmesi sağlanacaktır. Bu sayede, kullanıcı her bir e-ticaret sitesinde ayrı ayrı sepetlerini kontrol etmek yerine tek bir sepet ile ilgilendiği ürünleri takip edebilecektir.
  3. Kampanya Takibi:
  4. Bu özelliklik ile sepetteki ürünlere ait güncel gelişmelerin (kampanya, promosyon vb...) takip edilebilmesi sağlanacaktır.
  5. Sepet Paylaşımı:
  6. Sepetin, GIFTX’de kayıtlı olan arkadaşlar ile paylaşılabilmesi
2nci Aşama:
IDEA-YPG sonrasında, proje ekibi genişletilerek gerek öncelikle Android ve IOS tabanlı mobil uygulamalar geliştirilecek ve sisteme adapte edilecektir. Bunun yanı sıra web arayüzleri yeniden tasarlanarak, HTML5 ve responsive bir tasarıma kavuşması sağlanacaktır.
Geliştirilecek Fonksiyonlar:
  1. Fiziki ürün barkod okuma
  2. Sosyal medya login özelliği
  3. Gelişmiş kampanya takip özelliği
  4. İşletme tarafı arayüzleri
3ncü Aşama:
2nci aşama ile planlanan son kullanıcı fonksiyonlarına sahip olacak GIFTX projesine, lansman öncesinde yerel işletmelerin (fiziki mağazaların) izin veren kullanıcılara reklam yapabilmelerini sağlayacak altyapısı eklenecektir.
Geliştirilecek Fonksiyonlar:
  1. Mobil reklam altyapısı


Yöntemler, Yazılım Araçları ve Platform
GIFTX için IDEA-YGP kapsamında yapılacak çalışma;
Spiral yazılım geliştirme modeli ile yürütülecek, uygulamalar PHP yazılım dili ile ve veri tabanı MySQL ile geliştirilecektir.

Önemli Kilometre Taşları
GIFTX projesi 1nci aşamasına ait önemli kilometre taşları ve planlanan tarihler aşağıdaki şekildedir.

S.No Kilometre Taşı Tarih Açıklama
1 Proje Teklifi 20 Mayıs 2014 Projenin amacı ve kapsamı belirtilerek, yol haritası belirlenecektir.
2 Analiz 30 Mayıs 2014 Projenin kesin tanımı verilecek ve ne yapılacağı üzerinde durulacaktır. Ayrıca, proje analizi, sistem mimarisi ve ihtiyaç analizleri yapılacaktır.
3 Tasarım 14 Haziran 2014 Projenin nasıl gerçekleştirileceği kapsamlı bir şekilde raporlanacak, mimari tasarım, veri tasarımı ve işleyiş tasarımı yapılacaktır.
4 Gerçekleştirim 04 Temmuz 2014 Bu aşamada, projenin kodlaması yapılarak, tasarımlar çalışır duruma getirilecektir. Ayrıca, tasarımdan sapmalar ve ortaya çıkan sorunlar da incelenecektir.
5 Test 09 Temmuz 2014 Bu aşamada belirlenen bir test tekniği ile ürün test edilecektir.
6 Sunum 12 Temmuz 2014 Hazırlanacak bir sunum ile projenin geliştirilme evreleri gösterilecek ve ürüne ait demo kullanım gerçekleştirilecektir.


Kaba Proje Planı ve Uygulama Takvimi
GIFTX projesi 1nci aşamasına ait taslak proje planı ve uygulama takvimi aşağıdaki şekildedir.

Mayıs Haziran Temmuz
1 2 3 4 1 2 3 4 1 2 3 4
Proje Teklifi
Analiz
Tasarım
Gerçekleştirim
Test
Sunum