Projenin birincil amacı e-ticaret ve sosyal medyanın güçlü yönlerini bir araya getirerek, kullanıcıların birbirleri için hediye seçimlerini kolaylaştırmaktır.
Günümüzde internet kullanımının yaygınlaşmasının yanı sıra, ülkemizdeki bankacılık sisteminin gelişmiş olması ve kargo şirketlerinin yaygın olarak faaliyet göstermesi sonucunda e-ticaret yaygın olarak tüketiciler tarafından tercih edilmektedir. E-ticaret satın alımı kolaylaştırmakla birlikte ne satın alınacağı hale tüketicinin inisiyatifindedir. Geçmişten günümüze, birine hediye almak ne kadar iyi tanındığından bağımsız olarak vakit alıcı, israfla sonuçlanmak ihtimali yüksek ve gereksiz kaynak tüketimi gibi bir çok sonuç doğurabilmektedir. Projenin son kullanıcılar (tüketiciler) açısından beklenen sonucu, insanların birbirlerine ihtiyacı olan ve/veya beğendikleri ürün yada hizmetleri hediye olarak satın alabilmelerini sağlamaktır. Projenin ikincil amacı ise özellikle e-ticaret ortamında yer al(a)mayan yerel işletmelerin ürün yada hizmetlerini, internet kullanıcısı olan potansiyel müşterilerine eriştirebilmeleridir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
“GIFTX” kodu ile adlandırılan proje, son kullanıcıların web tarayıcıları ile ziyaret ettikleri e-ticaret sitelerinde inceleyip beğendikleri ürünler ile fiziki mağazalarda inceledikleri ürünleri kendilerine ait sanal bir sepete atmalarını sağlayacaktır. Sepet sahibinin ilgili ürünler hakkındaki güncel gelişmeleri takip etmesi sağlanırken, arkadaşlarının sepeti görebilmesi ile hediye olarak satın almaları mümkün hale gelecektir. E-ticaret sitesi ve/veya fiziki mağazalar ise potansiyel müşterileri kendi üyeleri olsun olmasın takip edebilecek ve kişiye özel kampanyalar düzenleyebilecektir, reklam imkanı bulabilecektir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
GIFTX için ilk lansman öncesi süreç, 3 aşamalı olarak planlanmıştır.
GIFTX, IDEA-YPG kapsamında yapılacak çalışmalar sonucunda aşağıdaki fonksiyonlara sahip olacaktır;
IDEA-YPG sonrasında, proje ekibi genişletilerek gerek öncelikle Android ve IOS tabanlı mobil uygulamalar geliştirilecek ve sisteme adapte edilecektir. Bunun yanı sıra web arayüzleri yeniden tasarlanarak, HTML5 ve responsive bir tasarıma kavuşması sağlanacaktır. Geliştirilecek Fonksiyonlar:
2nci aşama ile planlanan son kullanıcı fonksiyonlarına sahip olacak GIFTX projesine, lansman öncesinde yerel işletmelerin (fiziki mağazaların) izin veren kullanıcılara reklam yapabilmelerini sağlayacak altyapısı eklenecektir. Geliştirilecek Fonksiyonlar:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
GIFTX için IDEA-YGP kapsamında yapılacak çalışma; Spiral yazılım geliştirme modeli ile yürütülecek, uygulamalar PHP yazılım dili ile ve veri tabanı MySQL ile geliştirilecektir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
GIFTX projesi 1nci aşamasına ait önemli kilometre taşları ve planlanan tarihler aşağıdaki şekildedir.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
GIFTX projesi 1nci aşamasına ait taslak proje planı ve uygulama takvimi aşağıdaki şekildedir.
|