İş bu analiz belgesi, GIFTX projesine ait sistem mimarisi ile taraflar arasındaki istekleri içermekle birlikte, proje planı, uygulama takvimi ve kullanılan kaynaklara ait detayları da bulundurmaktadır.
|
Kullanıcılar “GIFTX” kodu ile adlandırılan proje sonunda ortaya çıkana uygulama/ürün ile masaüstü veya mobil web tarayıcıları ile ziyaret ettikleri e-ticaret sitelerinde inceleyip beğendikleri ürünleri ürünün sayfasını (URL) hesaplarına ekleyerek ve fiziki (sokak/cadde/AVM vb...) mağazalarda inceledikleri ürünlerin barkodlarını akıllı telefonları vasıtasıyla kendilerine ait sanal bir sepete atmalarını sağlayacaktır. GIFTX ile kullanıcı sepetine attığı sanal yada fiziki ürünlere ait en son bilgilere anlık erişebilecek, stok durumu, yeni gelen ürün, indirim, promosyon vb... gelişmelerden eposta, sms veya ping sistemi ile haberdar olacaklardır. Kullanıcı, sepetini sistemdeki ve/veya farklı sosyal medyalardaki çevreleri ile paylaşabilecek, kullanıcı ile arkadaş olan diğer kullanıcılar birbirlerinin hangi ürünü beğendiklerini görebilecektir. Bu şekilde, ürün seçimi özelleştirilebilecektir. Örneğin birine herhangi bir gömlek hediye etmek yerine 1234 ürün kodlu X beden gömlek hediye etmek mümkün olacaktır. GIFTX, işletme tarafında ise fiziki ve/veya sanal mağazalara mevcut müşterilerinin başka mağazalarda hangi ürünleri beğendiklerini görme ve kişiye ve/veya kişinin arkadaşlarına özel promosyon oluşturma, anlık teklifler sunma imkanları sağlayacaktır. |
GIFTX’de 4 ana veri girişi ve 3 farklı şekilde veri çıkışı bulunmaktadır.
Web tarayıcı ile kullanıcının giriş bilgileri ile online ürüne ait URL girilebilirken, mobil uygulama vasıtasıyla kullanıcı bilgilerine ilaveten seçilen ürüne ait barkod verisi girilebilmektedir. GIFTX kendi içindeki modüller ile DB’de yer alan URL’leri ziyaret ederek bu adreslerden güncel verileri toplamakta ayrıca karşı sistemlere entegre edilen API’lerden gelen bilgilerle de ürün bilgileri güncellenmektedir. Son kullanıcı ve işletmelerin yaptıkları sorgulamalar için veri tabanından gelen bilgiler kullanıcının türüne göre web tarayıcı, mobil uygulama ve işletme modülüne aktarılarak, web ve mobil uygulama arayüzlerinden ilgili kullanıcıya aktarılmaktadır. Sistem 2 ana tip kullanıcı tarafından kullanılacaktır. Bunlar son kullanıcı (tüketici) ve işletmelerdir. Farklı arayüzlerden giriş yapacak kullanıcılar kendileri özel menülerden sistemi kullanabilecek ve gerekli sorguları yapabileceklerdir. Veri tabanı temel olarak kullanıcı (üye) ve ürün bilgilerini güncel ve geçmiş veriler olarak barındıracaktır. |
|
|
Kullanım Örneği: Aşağıdaki şemada sol tarafta web tarayıcı ve mobil uygulama ile sisteme giriş yapan kullanıcı ile sol tarafta sistem üzerinden sorgulama yapan ve başka bir kullanıya ait bir sepete erişi sağlayan diğer bir kullanıcıya ait işlemler görülmektedir. |
|
Aktivite 1: Web Tarayıcı ile Ürün Ekleme Aşağıdaki aktivite diyagramında kullanıcının ziyaret ettiği bir e-ticaret sitesindeki ürünü, sanal sepetine nasıl attığı görülmektedir. |
|
Aktivite 2: Mobil Uygulama İle Fiziki Ürün Ekleme Aşağıdaki aktivite diyagramında kullanıcının fiziki bir mağazada gördüğü ürünü, sanal sepetine nasıl attığı görülmektedir |
|
Aktivite 3: Ayarlar Aşağıdaki aktivite diyagramında kullanıcının GIFTX hesabına ait ayarlar görülmektedir. |
|
Aktivite 4: Ürün Bilgilendirme Aşağıdaki aktivite diyagramında kullanıcının sepetine eklemiş olduğu ürünlere yönelik gelişmelerle ilgili bildirim gönderilmesi görülmektedir. |
|
Aktivite 5: Sepet İnceleme Aşağıdaki aktivite diyagramında bir kullanıcının başka bir kullanıcıya ait sepeti nasıl incelediği görülmektedir. |
|
GIFTX projesi 1nci aşamasına ait proje planı ve uygulama takvimi aşağıdaki şekildedir. |
İş bu raporun hazırlanması aşamasında kullanılan kaynaklar aşağıda listelenmiştir. |