PTasarım Belgesi | ||
Öğrenci1, Öğrenci2, Öğrenci3 Öz Kapsam Bu kısımda geliştirlecek yazılımın hedefleri, başlıca müşteri isterleri ve tasarım sınırlamaları verilecek. Mimari Tasarım Yazılımın modülleri arasındaki hiyerarşik ilişki ve bu modüller arasındaki etkileşim şekli bu kısımda anlatılmalıdır. Nesne yönelimli yaklaşımda sınıflar ve aralarındaki mesaj yapıları verilebilir.Bu işlem için UML'in "Collaboration(işbirliği) Diagram"ını çizmelisiniz. Veri Tasarımı Kullanılan stratejiye göre (yapısal veya nesne yönelimli) veri nesneleri, veri yapıları, dosya ve veri tabanı yapıları v.s. verilmelidir. Nesne yönemli strateji kullanacağız. Bu stratejiye göre bu raporda sınıf ve nesne tasarımları yapılmalıdır.Bu amaçla UML'in "Class"(İlişki) Diyagramını kullanabilirsiniz. Kısaca, veri tasarımı gerçekleştirim evresinde kullanılacak değişkenleri, dosyaları, veri ve veritabanı yapılarını kesin bir biçimde tanımlamalıdır. Arayüz Tasarımı Bu kısımda, yazılımdaki modüller ve yazılım ile kullanıcı arasındaki arayüzlerin tasarımı yapılmalıdır. Bunun düzeyi tamamen projelere bağlı olup gerçekleştirim evresinde gerekli olan arayüzlerin tüm tanımlarını içermelidir. Örneğin, bir modül çağrılırken gerekli olan parametreleri ve tipleri verilmelidir. Kullanıcı arayüzündeki girdiler ve çıktılar ayrıntılı olarak temsil edilmelidir. Proje Planı ve Uygulama Takvimi Analiz sonucunda ortaya çıkan
değişiklikler proje planı ve uygulama takvimine yansıtılmalı. Yararlanılan veya yararlanılacak kaynaklar.
|