PTasarım Belgesi

 

Proje Başlığı

 

Öğrenci1, Öğrenci2, Öğrenci3
(özgeçmişlere bağlantılar olmalı)

 

Tasarım Belgesi

 

Yazılım Geliştirme Projesi

Bilgi Teknolojileri Sertifika Programı

İDEA: ODTÜ Sanal Kampüsü
  

 

Tarih



Öz

Bu kısımda belgenin amacı ve içeriği  kısaca verilecek.

Kapsam

Bu kısımda geliştirlecek yazılımın hedefleri, başlıca müşteri isterleri  ve tasarım sınırlamaları verilecek.

Mimari Tasarım

Yazılımın modülleri arasındaki hiyerarşik ilişki ve bu modüller arasındaki etkileşim şekli bu kısımda anlatılmalıdır. Nesne yönelimli yaklaşımda sınıflar ve aralarındaki mesaj yapıları verilebilir.Bu işlem için UML'in "Collaboration(işbirliği) Diagram"ını çizmelisiniz.

Veri Tasarımı

Kullanılan stratejiye göre (yapısal veya nesne yönelimli) veri nesneleri, veri yapıları, dosya ve veri tabanı yapıları v.s. verilmelidir. Nesne yönemli strateji kullanacağız. Bu stratejiye göre bu raporda sınıf ve nesne tasarımları yapılmalıdır.Bu amaçla UML'in "Class"(İlişki) Diyagramını kullanabilirsiniz.

Kısaca, veri tasarımı gerçekleştirim evresinde kullanılacak değişkenleri, dosyaları, veri ve veritabanı yapılarını kesin bir biçimde tanımlamalıdır.

Arayüz Tasarımı

Bu kısımda, yazılımdaki modüller   ve yazılım ile kullanıcı arasındaki arayüzlerin tasarımı yapılmalıdır.

Bunun düzeyi tamamen projelere bağlı olup  gerçekleştirim evresinde gerekli olan arayüzlerin tüm tanımlarını içermelidir. Örneğin, bir modül çağrılırken gerekli olan parametreleri ve tipleri verilmelidir. Kullanıcı arayüzündeki girdiler ve çıktılar ayrıntılı olarak temsil edilmelidir.

Proje Planı ve Uygulama Takvimi

Analiz sonucunda ortaya çıkan değişiklikler proje planı ve uygulama takvimine yansıtılmalı.

Kaynakça

Yararlanılan veya yararlanılacak kaynaklar.