PProje Analizi

 

 

Ders Bilgi Sistemi

(DBS)

 

Murat ÇAKIR
 (Ev Sayfası)

 

 

Proje Analizi

Yazılım Geliştirme Projesi

Bilgi Teknolojileri Sertifika Programı

İDEA: ODTÜ Sanal Kampüsü
  

 




Öz

Bu belgede sistem mimarisi ile isterler analizi gösterilecek  ve detaylandırılmış olarak proje planı ve uygulama takvimi belirlenecektir. Bu belgenin amacı   Proje Teklif Raporu'nda anlatılan Ders Bilgi Sistemini ayrıntılı olarak analiz etmektir.

 

Proje Tanımı

Ders Bilgi Sistemi (DBS) yüzyüze olarak verilen bir lisans veya lisansüstü seviyedeki ders için öğrenciler ve öğretim elemanı arasında iletişim ortamı oluşturacaktır.  Kullanıcılar bu sisteme internete bağlı kişisel bilgisayarlardan  tarayıcıları vasıtası ile  ulaşabileceklerdir.  DBS sayesinde, Öğretim elemanı öğrencilerin bilgilerini girebilecek, sistem üzerinden öğrencilere duyurular yapabilecek, ödev ve proje verebilecek, öğrencilerin sınav notlarını kaydedebilecektir. Öğrenci ise öğretim elemanının sisteme girdiği tüm bilgilere ulaşabilecek, aynı zamanda sistem üzerinden ödevlerini gönderebilecek, görüşlerini ve sorularını aktarabilecektir.

 

Sistem Mimarisi

Sistemin öğretim elemanı ve öğrenci olmak üzere iki tip kullanıcısı vardır. Her iki tip kullanıcı da sisteme browser’lar ile bağlanırlar. Sistemin girdileri ve çıktıları bilgi ve doküman olmak üzere iki türlüdür. Her iki tip kullanıcı da sisteme bilgi ve doküman girerler ve çıktı olarak da bilgi ve doküman alabilirler. Tüm bilgi ve dokümanlar sistem tarafından veritabanına kaydedilir.

İsterler Analizi

Bu proje özel olarak KHO’da verilen MMS (Muharebe Modelleme ve Simulasyon) dersi için geliştirilmektedir. Bu ders, 400 civarında öğrenciye farklı saatlerde farklı sınıflarda  veilrmektedir. Derste 2 ödev ve 1 dönem projesi verilmekte; 2 quiz, 1 uygulama sınavı, 1 ara sınav ve 1 final sınavı yapılmaktadır. Dersler yüzyüze işlenmekte ancak ödevlerin ve projelerin dokümanları  öğrencilerden sayısal ortamda alınmaktadır. Öğrencilere yapılacak duyurular ve öğrencilerin soruları (şu anda) ancak ders saatleri ile sınırlı kalmaktadır. Müşterimiz iş süreçlerinde kökten bir değişiklik istememekte ancak öğrenciye verilen ve öğrenciden alınan dokümanların ve yapılan duyuruların  elektronik ortamda yapılmasını, ayrıca öğrenciye ait notların sistem tarafından tutulmasını ve istendiği zaman rapor olarak öğrenciye ve öğretim elemanına sunulmasını istemektedir.

Sistem şu fonksiyonları yerine getirecektir:

 DBS’in Öğretim elemanı ve öğrenciler olmak üzere iki tip kullanıcısı vardır DBS‘e ancak yetkisi olanlar (dersin öğretim elemanı ve öğrenciler) girebilirler. Login işlemi her iki tip kullanıcı için aynıdır, numara ve şifre ister.  Aynı şekilde login safhasında her iki tip  kullanıcı da  şifre değişikliği yapabilir.

 Öğretim elemanları ve öğrencilerin sistemdeki aktiviteleri farklıdır.  

 1. Öğretim elemanı

Tanım: Öğretim elemanı dersi veren kişidir.  Şu fonksiyonları gerçekleştirir.

 1.1 Bilgileri girer

İki tip bilgi vardır. Bunlar

1.1.1     Öğrenci bilgileri: Öğretim elemanı ders yılı başında dersini alan öğrencilerin numarası, adı, soyadı ve kısmı bilgilerini sisteme kaydeder. 

1.1.2    Not bilgileridir. Bunlar:

1.1.2.1 Sınav notları (Ara sınav, final sınavı)

1.1.2.2 Ödev notları (2  ödev)

1.1.2.3. Proje notlarıdır.(1 proje)

 1.2 Duyuru yapar

İstediği herhangi bir hususta istediği zaman öğrencilere iletilmesi gereken hususları sistem aracılığı ile duyurur( Sınav tarihi, ilave ders notları, ders saatlerindeki ve yerindeki değişiklik)

 1.3 Doküman yükler

Gerekli gördüğü zaman  sisteme dokümanlar yükleyebilir. Bu dokümanlar:

 1.3.1 Dönemde iki kez verilen ödevler

1.3.2 Dönemde bir kez 3 kişilik gruplara verilen projelere ilişkin dokümanlardır.

 1.4 Foruma girer

Foruma girip öğrenciler tarafından sorulan soruları cevaplar.

 1.5 Notları görür

İstediği öğrenciye ait notları görür

 2. Öğrenci

Tanım:Dersi  takip eden kişilerdir. Şu fonksiyonarı gerçekleştirir.

 2.1 Duyuruları görür

Öğrenci istediği zaman sistem sayfasına bağlanarak öğretim elemanın dersle ilgili yaptığı duyurları görebilir

 2.2 Doküman alır

 Öğrenci öğretim elemanının yüklediği iki tip dokümanı alır.  Bunlar:

 2.2.1 Dönemde iki kez verilen ödevlerdir

2.2.2 Dönemde bir kez 3 kişilik gruplara verilen projelere ilişkin dokümanlardır.

 2.3 Notları görür

Öğretim elemanı tarafından kendisine verilen notları (değerlendirme) görür.

 2.3 Doküman verir

Öğrenci İki tip dokümanı öğretim elemanın görmesi için sisteme yükler. Bunlar. 

2.3.1 Dönemde iki kez verilen ödevlerdir

2.3.2 Dönemde bir kez 3 kişilik gruplara verilen projelere ilişkin dokümanlardır

 2.4 Foruma girer

Foruma girip ders hakkında sorular sorar, görüşlerini sunar

 Proje Planı ve uygulama takvimi

 Projenin tüm aşamalarını 1 kişi (Murat ÇAKIR) gerçekleştirecektir.

Tasarım (12 Haziran 2005):

  • Veri tabanı tasarımı
  • Arayüz tasarımı

Gerçekleştirim (28 Haziran 2005):

  • Acces’de veri tabanının oluşturulması
  • ASP ile kod yazımı
  • Kurumsal (KHO) web sunucusuna yüklenmesi

Test (5 Temmuz 2005):

Sunum(15-18 Temmuz 2005):

  • Projenin sunumu

 

 Proje Sayfası