Center Veteriner Kliniği Sanal Market Projesi
Yeşim Aksu
Nusret Baykan Belirdi
Proje Teklifi
Yazılım Geliştirme Projesi
Bilgi Teknolojileri Sertifika Programı
İDEA: ODTÜ Sanal Kampüsü
14 Ocak 2000


Amaç

Geniş bir müşteri portföyüne sahip olan Center Veteriner Kliniği, hayvan sahiplerinin web üzerinden bilgi alabilecekleri ayrıntılı bir web sitesine sahiptir. Hasta sahiplerinin ev hayvanı bakımı ve hastalıkları ile ilgili güvenilir bilgiye erişebilecekleri bu web sitesinde, hayvan bakımı için gerekli
olan birtakım yan ürünleri ve mama seçeneklerini görebilecekleri, ürünlerin kullanımı ile işlevleriyle ilgili bilgi alabilecekleri ve web üzerinden siparişlerini verebilecekleri bir bir sanal market sitesinin hizmete sunulması ihtiyacı doğmuştur.

Bu sitenin tasarlanıp hizmete sunulması ile hayvan sahiplerinin internet üzerinden mama ve hayvanlarının bakımı ile ilgili diğer ürünlerinin siparişlerini evlerinden çıkmadan zahmetsizce karşılayabilecekleri ve bununla beraber kliniğin web sitesinin popülerliğinin arttırılıp kliniğin tanıtımına katkıda bulunması hedeflenmiştir.

Proje Tanımı

Center Veterine Kliniği'nin tanıtımını ve ev hayvanı bakımı ile ilgili bilgileri kapsayan web sitesinin, hayvan sahiplerinin ev hayvanları için mama ve ilgili diğer ürünlerinin siparişlerini verebilecekleri bir sanal market sitesinin tasarlanıp hizmete sunulması ile genişletilmesi.

Projenin Kapsamı

Projenin kapsamı, geliştirilecek sanal market sitesini destekleyecek müşteri bilgileri ile ürün açıklama ve fiyatlarından oluşan veritabanı erişiminin sağlanması ve bunun yanısıra kullanıcı arayüzünde kullanılacak bir formun tasarlanmasından oluşmaktadır.

Yöntemler, Yazılım Araçları ve Platform

Web sitesi sayfalarını yaratmak için HTML editörü; sorgulama ve bilgi girişi gibi web sunucusunda gerçekleştirilecek işlemler için Perl veya Visual Basic dili kullanarak CGI programı ve web sunucusunda bulunacak veri tabanı programı.

Önemli Kilometre Taşları

1. Analiz (17.01.2000): Center Veteriner Kliniği ile projenin kapsam ve içeriğin net olarak belirlenmesi, sanal market konusu ile ilgili internette araştırmaların yapılıp mevcut örneklerin incelenmesi, projede kullanılacak yazılımlar hakkında daha geniş kapsamlı araştırmalar yapılması.

2. Tasarım (17.01.2000 - 24.01.2000): Arayüz çalışmasının yapılması, kullanılacak yazılımların ve bunların modüllerinin belirlenip entegrasyonun sağlanması için gerekli çalışmaların yapılması.

3. Gerçekleştirim (24.01.2000 - 07.01.2000): Veritabanı oluşturulması.

4. Test (07.02.2000): Sitenin devreye alınarak planlanan işlevlerde bir sorun olup olmadığı konusunda denemelerin yapılması.

5. Sunum (12.02.2000): Hazırlanmış olan sitenin sunumunun gerçekleştirilerek değerlendirmenin alınması.

Kaba Proje Planı ve Uygulama Takvimi

Gantt Şeması

 

14 Ocak

2000

17 Ocak 2000

24 Ocak 2000

31 Ocak 2000

7 Şubat 2000

12 Şubat 2000

Teklif

           

Analiz

           

Tasarım

           

Gerçekleş.

           

Test

           

Sunum