|
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)
Semih Sami ASLANKESER,
Ömer Oktay YILDIZELİ,
Pelin KURUÇAY ERCAN,
Ferdi ŞAKİROĞLU
Analiz Belgesi
Yazılım
Geliştirme Projesi
Bilgi Teknolojileri Sertifika
Programı
İDEA: ODTÜ Sanal Kampüsü
Tarih 05.05.2015
Öz
Amaç, Proje teklif raporunda anlatılan Müşteri İlişkileri Yönetimi(CRM) projesinin ayrıntılı olarak (sistem mimarisi, 1. Ve 2. Seviyede iş akışı diyagramı, veri akış diyagramı ve uygulama takvimi) bu raporda detaylandırmaktır.
Proje Tanımı
Proje, web tabanlı CRM sisteminin tasarlanıp üretilmesidir. Firma sahipleri ilgili departmanlarda çalışan personellerinin, üretim sürecindeki adımlarını ve bu adımları ne kadar sürede katettiklerini raporlayıp gerektiğinde müşteri ile ilgili teknik ve diğer sorunların ne şekilde giderildiğini takip edecektir. Aynı zamanda ihale ve olayların sonuçlarının kayıt altına alınması, müşteri iletişim adreslerininde depolanmasına yardımcı olacaktır.
Sistem Mimarisi
CRM projesi web tabanlı olacağından kullanıcılar(dışsal varlıklar) tarayıcı vasıtası ile CRM sistemine kullanıcı ve şifreyle giriş yapacaklardır.
Dışsal varlıklar: Sistem mimarisinde dışsal varlıklar müşteri, çalışan ve yöneticilerdir. Yönetici , müşteri ve çalışan la arasında fark bulunmaktadır.
- Sistem girdileri, kullanıcı adı, kullanıcı türü ve şifre bilgileridir.
- Sistem çıktısı, proje sonucu, raporlama ve maliyet analizidir.
- Tüm veriler Müşteri İlişkileri Yönetimi(CRM) veritabanında tutulmaktadır.
- Müşteri,çalışan,Yönetici ve sistem arasındaki veri iletişimi tarayıcı (browser) üzerinden sağlanmaktadır.
Müşteriden proje talebi alınır. Çalışan aldığı proje talebini inceler ve CRM sistemine yükler. Çalışan proje ile ilgili raporlama ve maliyet analizini gerçekler. Yönetici çalışanın yapmış olduğu proje tasarısını onaylar, düzeltir yada iptal eder. Çalışan buna bağlı olarak projeyi uygulamaya koyar ve müşteriye geri bildirim verir.
İsterler Analizi (Requirements
Analysis)
Veri Akis Diyagramı Seviye1:
1.seviyede işlemler arasındaki veri akışları gösterilmiştir.
- Yetki seviyesi kontrolü: kullanıcıdan "kullanıcı adı" ve "şifresi" alınmakta, veritabanın dan kontrol edilmekte ve kullanıcının yetki seviyesi belirlenmektedir.
- Belirlenen yetki seviyesi oturum yönetimine aktarılmakta ve kullanıcının erişebileceği işlemler oturum yönetimi ile belirlenmektedir.
Veri Akis Diyagramı Seviye 2:
- Oturum yönetimi oturum bilgisini alır, ve kullanıcının oturumuna göre belirli yetkilere sahip olur.
- Müşteriden gelen talep doğrultusunda proje planı oluşturulur, proje tasarım ve analiz kısmı yapılır, veritabanıyla haberleşilirek veriler yerleştirilir yada çekilir.
-
Yöneticinin projeye vereceği onay, ekleme veya silem işlemi ile yönetici verisi veritabanına gönderilir. Eğer proje onay durumunda ise tarayıcıda görüntülenir.
Use Case Diyagramı
- Kullancı login ile sisteme giriş yapar.
- Çalışan Müşteri hesabı oluşturur. Yönetici müşteri hesap onayı verir.
- Çalışan sipariş girişi yapar.
- Çalışan sipariş durumu güncelleyebilir, görüntüleyebilir.
- Yönetici sipariş onay veya iptal işlemini gerçekleştirir.
- Çalışan fatura ve raporlama işlemlerini yapabilir.
- Çalışan ürün girişi, güncelleme işlemlerini yapabilir.
- Çalışan kar zarar raporlama işlemlerini yapabilir.
Proje Planı ve Uygulama Takvimi
|
Mayıs |
Haziran |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
Analiz |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tasarım |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gerçekleştirim |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Test |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sunum |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Analiz
5 Mayıs 2015 tarihinde projenin gereksinimleri detaylıca belirtilecek.
Tasarım
15 Mayıs 2015 tarihinde projenin mimari tasarım, veri tasarımı ve prosedürel tasarım ı belirtilecek.
Gerçekleştirim
9 Haziran 2015 tarihinde projenin gerçekleştirme sorunları üzerinde bilgiler detaylı verilecek.
Test
11 Haziran 2015 tarihinde projenin test edilen modullerin tarifi ve sonuçları belirtilecek.
Sunum
13-14 Haziran 2015 tarihinde projenin sunumu powerpoint ve demonstrasyon üzerinde yapılacaktır.
Yararlanılan veya yararlanılacak kaynaklar:
Zen CRM Solution
X2 Engine Sales CRM Software
Microsoft Dynamics
|
|