PTasarım Belgesi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Önder TUNÇALPhomepage Öz Kapsam Projenin daha yüksek seviyede tanımlanmasının beraberinde detaylandırılmış data tasarımı, mimari tasarımı, kavramsal tasarımı ve kullanıcı arayüz tasarım kavramlarının yayınlanması anlatılacaktır. Bu rapor Teklif ve Analiz Raporlarının mukayesesi ile bir final rapor niteliğindedir. Bu projeden beklenenler proje planı ve program içinde tartişilacaktır. Bu bölümde müşteri odaklı bir ticaret stratejisinin nasıl geliştirilebileceği üzerinde durulacaktır. Dükkan ile ilişki içinde olacağı düşünülen olası potensiyel sadık müşteriler, oturmuş ürün markası adlarından cok daha önemlidir. Ne de olsa, bu ürünleri satın alacaklar, müşterilerdir ve ürünleri marka olarak öne çıkaran, sadık ve memnun kalmış müşterilerle tekrarlanan işlem ve işlerdir. Bire bir, ilişkiye dayanan pazarlama ile ürünlerin müşteriye özel olarak iletilmesini hem uygulama olarak hem de ekonomik olarak gerçekleştirebilen bir altyapı dükkanda sergilenecektir. Kitlesel bir zeminde, bireyseltirilmiş ürün seceneklerini, reklamları ve fiyatları bilgi olarak binlerce farklı müşteriye iletebileceğiz. Web teknolojisi ile, bireysel göz atma ve satın alma kalıpları yaratılacaktır. Dükkanda pazar yeri, gerçek çarşıya çıkma ve satın alma davranışlarına göre bölümlendirmeler yapılacaktır. Müşteri hizmetlerini günde 24 saat ve haftada 7 gün temelinde sağlayabileceğiz. Web, hem müşteri hem de işi tedarik eden dükkan açısından pazarlama ve satış deneyiminde, pazarlama, satış, müşteri hizmetleri süreçlerinde ve dükkan ile müşteri arasındaki ilişkilerde köklü değişimler yaratacaktır. Web ortamındaki dükkanla aynı zamanda, piyasalardaki şiddetli fiyat rekabeti içinde, kendilerini yeniliklere kapatmış klasik rakiplerinden daha iyi tamamen yeni bir hizmet yöntemi sunulacaktır. Yeni bir anlayış olarak, tamamen müşterilerle uzun süreli ilişkiler kurmaya dayalı, dükkanın iş yaşamında uğraşılması gereken, doğru müşteriyi bulma, mesajının alınmasını sağlama, müşteri talep ve beklentilerini karşılama ile karşılıklı etkileşime dayalı bir diyaloğu sağlamaktır. Mimari Tasarım Dükkandaki etkinliğin bir bölümü parasal harakete yol açacak ve bir bölümü de açmayacaktır. Bu durum ise iki yönlü piyasa yaratacaktır. İnşaat malzemeleri piyasası şu anda aktif olarak müşteri (perakende) faaliyetlerinin odaklandığı ilk 100 web sitesi içinde gösterge olarak hemen hiç bulunmamaktadır. Elektronik ticaretin üstünlüklerinden faydalanmakta olan şirketlerin içinde de inşaat sektörü malzemeleri şirketlerine rastlanmamaktadır. Bugün için ilk gösterge içinde bulunan Federal Express (paket teslimatı firması) kendi tescilli şebekesi üzerinden şirketleri birbirlerine bağlayan bir yazılım ile 1983'te işe başlamasına rağmen 1995'e kadar 50 bin müşteri edindi; 1995 ile 1998 arasında faaliyetlerini internete taşıdığında müşteri sayısı yaklaşık 1 milyona sıçradı. Şirketler arası elektronik ticaret bugün için geldiği boyut dükkanım için düşünülemiyecek bir boyuttur. Benim dükkanım için tahminlerimin tüm bölümü dükkan ile üretici ve tüketici arasında olabilecek alışveriş odağıdır. Ayrıca alışverişe konu olan ürünler elle tutulur inşaat malzemeleri olacağından, tüketiciye daha geniş seçme olanağı, ürünler hakkında daha geniş bilgi ve tatmin sağlamak amaçlanmaktadır. Binlerce maddeyi WWW gösterilerinde hazır bulundurmaya karar vererek, geniş bir çeşitlikteki inşaat malzemeleri de internet üzerinden satılabilir. E-ticarete son zamanlarda gösterilen ilgi, internet ile bunun kimsenin mülkiyetinde olmayan protokolune (TCP/IP) verileri göstermek için standart kodlama sistemi (HTML) kullanan WWW geliştirilmesi sağlanacak ve sözkonusu WWW sitesine erişmek standart iletişim sağlayan tarayıcılarla yani herhangi bir platforma bağlı kalmadan bir network yaratmak için var olan haberleşme sistemleri kullanılacaktır. Aslında interneti hareketli kılan etkenlerin başında minumum düzeydeki yeni yatırımla kullanılabilecek var olan altyapının kullanılıyor olması değilmidir? Halen kullanıma hazır durumda bulunan telefon sistemleri, bilgisayar sistemleri ve TV sistemleri birbirleri ile bağlantılı kullanılabilecektir. Son olarak, Dükkan ile üretici ve tüketicilerin karşılıklı alışverişinde en önemli ve pahalı olabilecek ürünün dağıtım maliyetini düşürebilmek için ürüne yada yanına yerleştirilecek reklamdan da ücret alınması düşünülmektedir. Analizde verilen Mimari Genel Durum Şeması Dükkan için geliştirilmektedir. Detaylandırılan Tasarım, Veri Tasarımı, Arayüz Tasarımı ve Prosedürel Tasarım olarak aşağıdaki gibi incelenmiştir. Veri Tasarımı
Dört obje üzerinde duruyoruz;
Aşağıdaki ER diyagramı yukarıdaki objeler arasındaki
ilişkileri göstermektedir. Analiz raporundaki diyagram ve ilişkilerin tüketici yönünden
detaylandırılması ile elde edilmiştir.
Entity Relationship (ER) Diyagramı
Arayüz Tasarımı
Kullanıcı Arayüz Tasarımı:
Sistem 3 Arayüz temini için tasarlanmıştır.
Bunlar kısaca;
Grafik Kullanıcı Arayüzü(GUI)
Kullanıcı Arayüzü grafiksel bir araç olmakla beraber
kullanımı alıcı ve satıcı için çok kolay olan bilgilenme penceresidir. Sistemin parçası olan
bu enstruman ile kullanıcının bilgilenmesi ve direktifleri ile alışveriş işlemlerine başlanabilir.
Burası sistem içindeki satıcı ve alıcıların yani tüm aktörlerin yer alabileceği bir kısımdır.
Aşağıdaki Dükkan E-Ticaret'inin iki adet sistematik Veri
Akış diyagramı verilmiştir.
İkinci "DFD" Tanımlanmış kullanıcının sistem hizmetleri ve
işlemlerini sergilemektedir. Potensiyel müşteriden şifre vb gibi dükkan tarafından bilinen tanımlama
mesajları kontrol edilmekte ve eğer bu kontrol neticesinde yanlış girişlerde geçersizlik belirtilmektedir.
Geçerli şifre beyanı ile tanımlanan kullanıcı alış verişe başlayabilecek görüntü bilgilerine
ulaşmak yolunda aktifleşmektedir.
İletişim Arayüzü
İletişim Arayüzü sistemin ana görevlerini
izah edecektir. Bu kısım potensiyel müşterilerin dükkanla interaktif ilişki kuracakları yerdir.
Aşağıdaki Veri Akış Diyagramı bu piyasa içindeki iletişimdeki görevleri izah etmektedir.
Posta Arayüzü Posta Arayüzü sistemin bir yerde mutabakat ve olası alışverişin bilgi teyiti kısmı olarak yer almaktadır. Daha önceden tanımlanarak girilmiş bulunulan, adresler arasında otomatik olarak e-mail mesajla teyidi sağlanması amaçlanmıştır.
Prosedürel Tasarım
Prosedürel Tasarımda spesifikasyon olarak (PSPEC) tanımlama
metodu kullanılmıştır. Aşağıdaki PSPEC notasyonu C'ye benzer alınmıştır.
PSPECS
Kullanıcı Hesabı Yarat()
user_info.user_id=give_userid()
Compose_mail(aggreement_info)
Send_mail(user_id)
give_userid()
curr_available_userid = curr_available_userid+1
Create()
get_from _GUI(agent_info.user_id)
agent_info.agent_id= give_agentid()
give_id()
curr_available_id = curr_available_id+1
Activate(id)
info=search_document(id)
Find(current)
info=search_document(give_id(current),
give_status(current), give_job(current)
Terminate(id)
delete_from_document(id)
Establish_Talk(current,
matched)
current.communicate_with(matched)
Communicate_With(matched)
If matched.give_current_offer
IS OK
give_current_offer
give_id
give_status
give_user_id
Proje Planı
ve Uygulama Takvimi (version 3):
|