PAnaliz Raporunun Tarifi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Önder TUNÇALP Öz Proje Tanımı Proje Teklif Raporumda verilen tanıma ilaveten; Klasik anlamda İnşaat Malzemeleri Ticaretinde arz/talep sahiplerinin zamanlarını kendilerine kazandırma ve daha verimli bir alış-veriş şartları ile güvenlik ve kalite mükemmelliği ortamı sağlama yolları tanımlanmaktadır. Halen Web servisleri ile birçok malı satın almak ve satmak mümkün olduğuna göre bu işlev "Tunç İnşaat Malzemeleri Dükkanı" Web'inden de aynı şekilde ve inşaat malzemeleri piyasasının özel ve genel şartları gözönüne alınarak sağlanmaktadır. Süphesiz, sektör olarak inşaat malzemeleri piyasasında bir alış-veriş işlemini sanal bir ortamdan otomatik olarak yapılabileceğini tasarı haline getirebilmenin zorlukları tarafımdan iyi bilinmektedir. Klasik inşaat malzemeleri piyasa problemlerinin en az seviyeye indirilmesi ve güvenli bir e-ticaret yöntemiyle, üretici ile tüketicinin Web hizmeti ortamında direk ve sağlıklı ilişki kurmasına yardımcı olunarak böylece yeni bir ticari anlayışın bu piyasada da tesisi sağlanacaktır. Sistem Mimarisi Bu proje kısaca Web'te üretici ve tüketicilerin buluşacağı ve elektronik ticaretin gerçekleşeceği bir sanal dükkan piyasası olarak ortaya çıkacaktır. Sanal Dükkanın sunacağı hizmet gerçek hayattaki benzerlerinin sunduğu hizmet ve görev anlayışında olacaktır. Surf yapan internet kullanıcılarından bazıları mal almak veya satmak istediklerinde bu piyasaya arayüzlere bağlanacaklar. Bu yaratımlı menu'lerin içinden, kullanıcılar ya ellerinin altındaki bir formu doldurabilecekleri gibi, ya da kullanıcı neticeler ile gerçek piyasa fiyatlarını mukayeseli görebilecekleri tablolarla karşılaşacaklar ve karar vermekte bu bilgilerden yararlanacaklardır. Alış veriş aktiviteleri ve ilişkilerinde dükkan sorumlu olarak trampa aracı parayı kendinde tutacak, mutabık kalınan şekilde malı parayı gönderene yollatacak iki tarafın karşılıklı teyidi ve malı beğenmeyip iade etme koşullarının sona ermesiyle, dükkan kendi payını keserek mal bedelini ilgiliye gönderecektir. Evrimsel Model yerine tüm proje Fazlı Modelleme yaklaşımı içinde tasarlanacak, böylece projenin her bir fazının tamamlanması ile alış verişe yani çözüme ulaşılabilecektir. Projenin safhaları aşağıdaki gibi olabilir:
TEKNİK ANALİZ: Dükkan tasarımında nesnesel yaklaşımlar kullanılması esas olmakla beraber HTML, ASP, Microsoft Site Server'i veya bu ürünün Commerce Edition'ından yararlanılacaktır. <>Sistem Modelini geliştirmek ve Mimari Genel Durum Şemasını çizmek için aşağıdaki mimari yapıdan yararlanılacaktır.
<>İlgili doküman başlıklı veri üzerinde iletişim ve görüşme sistemi girişleri yapılabilecek Aynı malzeme üzerindeki alış veriş ve önerilen fiyatlar ve görüşmeler yaratılacak. <>Fiyatlar ve diğer detaylar üzerinde anlaşıldığında, para dükkana girecek daha sonra mal belirtilen adrese mutabık kalınan esaslarda ulaşacak ve mal tüketici tarafından kabul edilecek iade edilmediği e-mail (anlaşmada beyan edilen adresten) ile teyit edilecek ve para ilgiliye gerekli dükkan payı kesilerek iletilecek. İsterler Analizi (Requirements Analysis) <>Yukarıda teknik analizi yapmaya çalıştığım gibi, "OOA" Nesneye yönelik yaklaşım analizi esas alınacaktır. Yourdon'un OOA yaklaşımına göre önce nesneler nitelikleri ile tanımlanacak, (işlevleri ve yapıları ile) ikinci etapta ise ER şemalar ile bunların bağlantıları ve ilişkileri sergilenecektir.<> <>Nesnelerin Tanımlanması
<>Bu projede bulunacak nesneler Kullanıcılar, Müşteri, Piyasa ve Malzemeler
ile bunların nitelik ve işlevleri aşağıdaki örnek yapıdan geliştirilmektedir.
Proje Planı ve Uygulama Takvimi (version 2):
|