ANALİZ RAPORU

 

Dayanıklı Tüketim Malları Şirketi Otomasyon Projesi

 

Lamia Onurhan

 

 

Yazılım Geliştirme Projesi

Bilgi Teknolojileri Sertifika Programı

IDEA : ODTÜ Sanal Kampüs

 

23.05.1999

 


Öz

Bu raporda, detaylı proje tanımı ve isterler analizinin (requirements analysis) verilmesi amaçlanmıştır.

 

Proje Tanımı

Bu proje; dayanıklı tüketim malları (örnek : beyaz eşya) satış ve servisini yapan bir şirketin otomasyonunu, bir ilişkisel veritabanı uygulaması olarak gerçekleştirecek olan bir projedir.

Proje 5 modülden oluşur :

main.jpg (15853 bytes)

 

Modüllerin detaylı açıklamaları İsterler Analizi kısmında yapılmıştır.

 

Sistem Mimarisi

Genel Durum Mimari Şeması (Architecture Context Diagram) aşağıda verilmiştir :

 acd.jpg (31638 bytes)

Satış bölümünden gelen satış verileri ve şirket merkezinden gelen personel, stok, fiyat verileri bilgi-işlem merkezinde veritabanına kaydedilir. Müşteriden gelen bakım-onarım talepleri (arıza bilgileri) de burada değerlendirilir ve veritabanından alınan servis bilgileri vasıtasıyla müşteriye tahmini ücret, tarih, saat bilgileri verilir. Ayrıca veritabanından alınan veriler kullanılarak çeşitli raporlar yazıcıya gönderilir.

 

İsterler Analizi (Requirements Analysis)

Bu projede Yapısal Analiz (Structured Analysis) yöntemi kullanılacaktır. Bu doğrultuda, sistem programının açılımı olarak   1. seviye Veri Akış Diagramı (Data Flow Diagram ) aşağıda verilmiştir :

dfd1.jpg (29235 bytes)

Her modülün gereksinim duyduğu veriler ve gerçekleştireceği işlemler şöyle açıklanabilir :

  1. SATIŞ MODÜLÜ : Satış modülünde, stokta bulunan cihazlardan gerçekleştirilen satış işlemleri kaydedilir. Yapılan her satış için; tarih, satışı yapan personel, garanti belgesi no., garanti bitim tarihi, fatura no. bilgileri kaydedilir.

  2. SERVİS MODÜLÜ : Servis modülünde, daha önce satışı yapılmış olan cihazların, müşteriden gelen talep doğrultusunda bakım- onarım işlemleri gerçekleştirilir. Müşteri, daha önce almış olduğu bir cihazla ilgili bir bakım-onarım talebini şirketin servis merkezine (call-center) bildirir. Burada bulunan bir denetleyici; bu talebi, cihazın garanti kapsamında olup olmaması durumuna göre, iki şekilde değerlendirir. Garanti kapsamında olan (garanti bitim süresi dolmamış) cihazlar için ücretsiz bakım-onarım yapılır. Garanti kapsamında olmayan cihazlar için; veritabanından arızayla ilgili yedek parça ücreti, bakım ücreti/saat vs. bilgileri kullanılarak, bir referans numarası ile müşteriye bir tahmin (estimate) verilir. Kabul edilmesi durumunda, bu arızayla ilgili olarak bir personel görevlendirilir, müşteriye servis için tarih ve saat verilir. Ayrıca tamamlanmış servis işlemleri de kaydedilir.

    Servis Modülünün açılımı olarak 2.seviye Veri Akış Diagramı aşağıda verilmiştir:

    dfd21.jpg (22322 bytes)

  3. GİRİŞ VE GÜNCELLEME MODÜLÜ : Bu modülde; cihaz işlemleri (yeni cihazlara ait kod, fiyat, açıklama, arıza, kullandığı yedek parça bilgilerinin girişi); stok güncelleme (stoğa eklenen cihaz ve yedek parçaların miktar ve tarih bilgilerinin kaydı); fiyat güncelleme (cihaz ve yedek parçaların fiyatlarının güncellenmesi) işlemleri gerçekleştirilir.
    Giriş - Güncelleme Modülünün açılımı olarak 2.seviye Veri Akış Diagramı aşağıda verilmiştir :

    dfd22.jpg (14147 bytes)


  4. PERSONEL MODÜLÜ : Bu modülde, personele ait ad-soyad, yaş, cinsiyet, görev (satış/servis elemanı), işe başlama tarihi, işten ayrılma tarihi gibi bilgilerin kaydı gerçekleştirilir.

  5. RAPORLAR : Bu modülde; stok, satış, personel ve servis işlemleriyle ilgili raporların alınmasına olanak sağlanacaktır. Örneğin: cihaz stoğu ve yedek parça stoğunun dökümü, tarih bazında veya cihaz bazında yapılan satışların dökümü, personel bazında yapılan satışların veya gerçekleştirilen servis işlemlerinin dökümü, tarih veya cihaz bazında gerçekleştirilen bakım-onarım işlemlerinin dökümü, bekleyen (henüz gerçekleştirilmemiş) servis kayıtlarının dökümü v.s.

 

Proje Planı ve Uygulama Takvimi

Gerçekleştirilecek görevler ve sonuç olarak sunulacak belgeler (kilometre taşları) aşağıda sıralanmıştır :

(X) Kilometre Taşı 1 : Analiz Raporunun sunulması (24 Mayıs)

     Görev 1 : Personal Oracle ve Developer 2000 aracının öğrenilmesi (24 gün)

     Görev 2 : Veri tabanı tasarımı (7 gün)

     Görev 3 : Ekran formatları tasarımı (9 gün)

     Görev 4 : Rapor formatları tasarımı (9 gün)

     Görev 5 : Tasarım Raporunun  hazırlanması (5 gün)

(X) Kilometre Taşı 2 : Tasarım Raporunun sunulması (14 Haziran)

     Görev 6 : Yazılımın gerçekleştirimi (20 gün)

     Görev 7 : Gerçekleştirim Raporunun hazırlanması (3 gün)

(X) Kilometre Taşı 3 : Gerçekleştirim Raporunun sunulması (5 Temmuz)

     Görev 8 : Sanal verilerle yazılımın testi ve hataların giderilmesi (8 gün)

     Görev 9 : Test Raporunun hazırlanması (3 gün)

     Görev 10 : Proje sunumunun hazırlanması (3 gün)

(X) Kilometre Taşı 4 : Test Raporunun Sunulması (16 Temmuz)

(X) Kilometre Taşı 5 : Sunum (16 Temmuz)

 

Detaylı Gannt Diagramı :   

HAFTALAR:

SÜRE

(GÜN)

1.HAFTA

(28/05)

2.HAFTA

(04/06)

3.HAFTA

(11/06)

4.HAFTA

(18/06)

5.HAFTA

(25/06)

6.HAFTA

(02/07)

7.HAFTA

(09/07)

8.HAFTA

(16/07)

GÖREVLER:

K.M.TAŞI 1

X

(24/05)
GÖREV 1

24

GÖREV 2

7

GÖREV 3

9

GÖREV 4

9

GÖREV 5

5

K.M.TAŞI 2

X

(14/06)
GÖREV 6

20

GÖREV 7

3

K.M.TAŞI 3

X

(05/07)
GÖREV 8

8

GÖREV 9

3

GÖREV 10

3

K.M.TAŞI 4

(16/07)

X

K.M.TAŞI 5

(16/07)

X

 

Kaynakça


<GERİ>