Tasarım Raporu
SANAL ÇOCUK BAKICISI AJANSI
Yazılım Geliştirme Projesi
Bilgi Teknolojileri Sertifika Programı
IDEA: ODTÜ Sanal Kampüsü
14.06.1999
Öz
Bu rapor; Sanal Çocuk Bakıcısı Ajansı'nın Türkiye koşullarında iyi bir çocuk eğitimi ve bakımı hakkında bilgi vermesinin yanı sıra özellikle kadınların iş bulma konusundaki zorluklarıda göz önüne alındığında bu sanal ajansın çok faydalı olacaktır. Bu ajansın en büyük kolaylığı herkezin kolaylıkla ulaşabileceği ve anlaşılabilir şekilde tasarlanması olacaktır. Veri tasarımı, mimari tasarım, arayüz tasarımı ve prosedürel tasarım olamk üzere dört ana başlık altında sınıflandırılmıştır.
Kapsam
Sanal Çocuk Bakıcısı Ajansının temel hedefi, çocuklara bakıcı arayanların kendi belirledikleri özelliklere göre nitelikli bakıcı seçme şansına sahip olabilmeleri, çocuk bakıcısı işine talip olanların da gene kendi şartlarına uygun ailelerle çalışabilme olanağına sahip olmalarıdır.
Sanal Çocuk Bakıcısı Ajansı, bu işlevi yaparken her iki tarafın yorum ve görüşlerini alarak aileler ve çocuk bakıcıları hakkında kişisel kayıt tutacaktır. Bu işlem, hem aileleri hem de çocuk bakıcılarını takip edebilme, lüzumu halinde ajansla bağlantılarını iptal edebilme olanağı sağlayacaktır.
Deneyimsiz aileler ve çocuk bakıcılağı yapmak isteyen şahıslar ise çocuk eğitimi ve bakımı üzerine kurulan web sitesinden konu ile ilgili ayrıntılı bilgilere başvurarak kendilerini geliştirebilme şansına sahip olacaktır. Böylelikle, sadece çocuk bakıcısı bulmak ya da iş bulmanın yanı sıra eğitim de, bu Sanal Çocuk Bakıcısı Ajansın'nın temel bölümlerinden birini teşkil edecektir.
Sanal Çocuk Bakıcısı Ajansı üç temel kitleye hitap ettiğinden, gereksinmleri de farklılık gösterecektir.
1. Çocuk bakıcısı arayan ailelerin, bakıcıda aradıkları özellikler:
Bakıcının;
2. Çocuk bakıcısı işine talip olanların ailelerde aradıkları özellikler:
Ailenin;
3.Çocuk eğitimi:
Yukarda sınıfalndırılan müşteri isteklerinin yanısıra müşterinin güvenini sağlamak ve iş takibini yapmak amacıyla Sanal Çocuk Bakıcısı Ajansına idari olarak birtakım görevler düşmektedir. Bunları iki grupta toparlayabiliriz:
Mimari Tasarım
Bu bölümde, yazılımın modülleri arasındaki hierarşik ilişkileri ve etkileşim şeklini açıklanmaya çalışılıcaktır.
Modüllerin Birbiri İle İlişkileri
Veri Tasarımı
Bu bölümde veri tablolarının tasarımı, modellemesi,veri tipleri, proje kapsamında kullanılan değişkenler, veri tabanının yapısı; Nesne İlişki Diagramı (Entity-Relationship Diagram) ve Veri Sözlüğü bölümlerinde detaylarıyla gösterilmiştir.
Nesne İlişki Diagramı (ER Şeması)
Arayüz Tasarımı
Kullanılan yazılım ile kullanıcılar arasındaki arayüz tasarımlarını ayrıntılarıyla verilmeye çalışılmıştır.
Prosedürel Tasarım
Procedürel tasarımların ayrıntılarıyla verilmiştir.
Proje Tanımı ve Uygulama Takvimi
DURUM | 14 Haziran | 05 Temmuz | 16 Temmuz |
Tasarım | |||
Gerçekleştirim | |||
Test | |||
Sunum |
Kaynakça